მათემატიკა
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები
მიმართულებების მიხედვით:
რიცხვები და მოქმედებები
|
კანონზომიერებები და ალგებრა
|
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
|
მათ. I.1. მოსწავლეს
შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები და რაოდენობები.
მათ. I.2. მოსწავლეს შეუძლია
რიგობრივი რიცხვითი სახელების გამოყენება.
მათ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია
ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები
და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
მათ. I.4. მოსწავლეს შეუძლია
რაოდენობების შეფასება და შედარება.
|
მათ. I.5. მოსწავლეს შეუძლია განავრცოს, წარმოადგინოს და ერთმანეთს შეადაროს
საგნების პერიოდული განლაგებები (მიმდევრობები).
|
მათ. I.6. მოსწავლეს
შეუძლია ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა და აღწერა.
მათ. I.7. მოსწავლეს შეუძლია
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების გამოსახვა და ობიექტთა ურთიერთმდებარეობის
ამოცნობა.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები
მიმართულება:
რიცხვები და მოქმედებები
მათ. I.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები
და რაოდენობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ირჩევს და ქმნის მოცემული რიცხვის შესაბამისი რაოდენობის საგანთა
ერთობლიობას და პირიქით – მოცემულ საგანთა ერთობლიობას შეუსაბამებს რიცხვს;
· ქმნის ტოლი რაოდენობის საგანთა მოწესრიგებულ ერთობლიობას მათი დაწყვილებით;
· კითხულობს და წერს რიცხვებს; გამოსახავს მათ სხვადასხვა მოდელის
გამოყენებით;
· გამოყოფს მითითებული რიცხვების
შესაბამისი რაოდენობების ჯგუფებს გროვაში (მაგალითად, გამოყოფს ათეულს გროვაში).
მათ. I.2. მოსწავლეს შეუძლია რიგობრივი რიცხვითი
სახელების გამოყენება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ითვლის წინ/უკან ნებისმიერი რიცხვიდან, განმარტავს
11-დან 20-მდე რიცხვების სახელდებას; ასახელებს მოცემული რიცხვის წინა და მომდევნო
რიცხვებს;
·
საგანთა მოწესრიგებულ ერთობლიობაში ასახელებს
მითითებული საგნის რიგს; მოცემული თანმიმდევრობით და მითითებულ პოზიციებზე განათავსებს საგნებს;
·
იყენებს რიგობრივ რიცხვით სახელებს მოვლენათა ან
ქმედებათა თანმიმდევრობის აღწერისას;
·
ადეკვატურად იყენებს ნულს და მის აღმნიშვნელ სიმბოლოს
შესაბამის სიტუაციებში;
·
განასხვავებს და ასახელებს ეროვნული ფულის ნიშნებს (მონეტებს და ბანკნოტებს)
20-ის ფარგლებში.
მათ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან
დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· სიტყვიერად აღწერს შეკრების, გამოკლების, ტოლობის და შედეგის ცნებებს სხვადასხვა კონტექსტში (მაგალითად, "დავუმატოთ",
"მოვაკლოთ", მიმატება - გაზრდა; გამოკლება – შემცირება,
განცალკევება, განსხვავება);
· ახდენს შეკრება-გამოკლების თვალსაჩინოდ დემონსტრირებას, განსაზღვრავს
განსხვავებას (მაგალითად, “რამდენით გაიზარდა/შემცირდა?")
და აღწერს რიცხვებს შორის დამოკიდებულებებს;
· ზეპირად ანგარიშისას იყენებს 1-ის ტოლი ბიჯით თვლას, ან სხვა ხერხს და
ახდენს შეკრება-გამოკლების მოქმედებათა ურთიერთშებრუნებულობის დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით;
· მოცემული გროვისათვის ასახელებს ამ გროვის მითითებულ რაოდენობამდე
შესავსებად საჭირო დამატებით რაოდენობას; ზეპირად ასრულებს 10-ის გავლით
შეკრება-გამოკლებას და ახდენს გამოყენებული ხერხის დემონსტრირებას.
მათ. I.4. მოსწავლეს შეუძლია რაოდენობების შეფასება და შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· დაუთვლელად ასახელებს ზუსტ რაოდენობას ერთგვაროვან, მცირე ზომის საგანთა
გროვაში (საგანთა რაოდენობა არ აღემატება 5-ს) და ამოწმებს თავის პასუხს;
· აკავშირებს "-ით" მეტობა/ნაკლებობას შეკრება/გამოკლების
მოქმედებებთან და ახდენს ამის მოდელზე დემონსტრირებას;
· საგანთა დაწყვილებით ადარებს რაოდენობებს გროვებში, იყენებს შესაბამის
ტერმინებსა და აღნიშვნებს () და განსაზღვრავს განსხვავებას ("რამდენით
მეტი/ნაკლები?");
· ირჩევს ორი გროვიდან ერთს, რომელშიც საგნების რაოდენობა დაახლოებით
მოცემული რიცხვის ტოლია, ამოწმებს თავის ვარაუდს.
მიმართულება:
კანონზომიერებები და ალგებრა
მათ. I.5. მოსწავლეს შეუძლია განავრცოს,
წარმოადგინოს და ერთმანეთს შეადაროს საგნების პერიოდული განლაგებები
(მიმდევრობები).
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· მიმდევრობის მოცემული ფრაგმენტის მიხედვით ავსებს ამ მიმდევრობის
რამდენიმე თანმიმდევრულ ღია პოზიციას;
· ადარებს ერთნაირი საგნებით წარმოდგენილ ორ მოცემულ მიმდევრობას
(რომლებშიც საგანთა რაოდენობა ტოლია) და შესაბამის შემთხვევაში მიუთითებს იმ მიმდევრობებს,
რომლებიც განლაგების ერთსა-და-იმავე წესს ემორჩილება;
· სიტყვიერად მოცემული წესის მიხედვით, მიმდევრობით განალაგებს მხოლოდ
ერთი ატრიბუტით განსხვავებულ საგნებს (მაგალითად, ერთი ზომის ბურთების ასეთ მიმდევრობას: წითელი ბურთი, ლურჯი ბურთი,
წითელი ბურთი . . .).
მიმართულება:
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ. I.6. მოსწავლეს შეუძლია
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა და აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ყოფითი დანიშნულების საგნებში ან მათ ილუსტრაციებში უთითებს დასახელებულ
ბრტყელ ფიგურებს;
· შეარჩევს მითითებული ფიგურის მოდელს შერეული გროვიდან;
· აღწერს მითითებულ გეომეტრიული ფიგურას (მაგალითად, ასახელებს მოცემული მრავალკუთხედის წვეროების
რაოდენობას).
მათ. I.7. მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი გეომეტრიული
ფიგურების გამოსახვა და ობიექტთა ურთიერთმდებარეობის ამოცნობა.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· რომელიმე ხერხით (მაგალითად, აპლიკაციით ან ნახატის საშუალებით) ქმნის
დასახელებული ფორმის ბრტყელი ფიგურის მოდელს ან გამოსახულებას;
· უთავსებს სხვადასხვა ბრტყელი ფიგურების მოდელებს ერთმანეთს ნიმუშზე
მოცემული გამოსახულების (ნახატის) მისაღებად;
· სწორად პასუხობს კითხვებზე ობიექტთა ურთიერთმდებარეობის
(მარჯვნივ/მარცხნივ, ზემოთ/ქვემოთ, წინ/უკან) შესახებ;
· მითითებული წესით აერთებს რამდენიმე წერტილს სიბრტყეზე და მონიშნავს
გზას მითითებულ ობიექტამდე მარტივ სქემაზე.
პროგრამის შინაარსი
1.
ნატურალური რიცხვები 20-ის ფარგლებში და 0
2. რიცხვის ცნების სხვადასხვა ასპექტი
3. რიცხვების გამოყენება
4.
საგნების საშუალებით წარმოდგენილი პერიოდული
მიმდევრობები.
5.
ბრტყელი ფიგურები:
სამკუთხედი, ოთხკუთხედი, ხუთკუთხედი, ექვსკუთხედი, წრე.
6.
მარტივი სქემები
სიბრტყეზე (მაგალითად, წირებით შეერთებული წერტილები).
Комментариев нет:
Отправить комментарий