I კლასი
სპორტი
სტანდარტი
წლის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით
მიმართულება
|
||
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
|
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
|
აქტიური მონაწილეობა
|
სპ.I.1. მოსწავლეს
შეუძლია დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
|
სპ.I.2.
მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს
ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევები
(გადაადგილება - ხტომა, რბენა;
მანიპულირება - გადაგდება, დაჭერა; წონასწორობის შენარჩუნება - გადახტომა,
დახტომი.
|
სპ.I.3.
მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება
ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ რეგულარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
სპ.I.4. ფიზიკურ
აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს ისეთი
სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევები, როგორებიცაა: მიზნის
დასახვა, ადამიანებთან
ურთიერთობა, სხვისი ინტერესების
გათვალისწინება.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
და მათი ინდიკატორები
მიმართულება: ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
სპ.I.1. მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას
პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ჩამოთვლის ჯანმრთელობისათვის მავნე საკვებს;
·
აღწერს კბილებისა და სხეულის მოვლის პროცედურებს;
·
აღწერს საყოფაცხოვრებო ტექნიკის (მათ შორის,
ელექტროტექნიკის) უსაფრთხო ექსპლუატაციის
წესებს;
·
საუბრობს, რა პოტენციური საფრთხე შეიძლება ელოდეს
სახლში, სკოლაში და გარემოში (ხანძარი, სხეულის დაზიანება, მზის არასასურველი
ზეგავლენა, საკვებით მოწამვლა და ა.შ.);
·
ჩამოთვლის იმ ადამიანებს, რომელთაც
შეუძლიათ დახმარების გაწევა
(მეხანძრე, ექიმი, პოლიციელი) და აღწერს, როგორ უნდა დაუკავშირდეს მათ (ასახელებს
საპატრულო პოლიციის, სახანძროს, სასწრაფო დახმარების ტელეფონის ნომრებს);
·
ასახელებს თამაშისათვის უსაფრთხო (სახლის, სკოლის ეზო,
სპორტული დარბაზი) და საშიშ (მდინარე, სამანქანო გზა, ნაგვის ბუნკერი) ადგილებს;
·
საუბრობს, როგორ უნდა მოიქცეს უცნობ პირებთან ურთიერთობისას;
·
ასახელებს კომპიუტერისა
და ტელევიზორის დადებით და
უარყოფით მხარეებს.
მიმართულება:
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
სპ.I.2.
მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის
აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევები (მაგ., გადაადგილება - ხტომა, რბენა; მანიპულირება - გადაგდება, დაჭერა; წონასწორობის შენარჩუნება - გადახტომა,
დახტომი).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იწყებს ან წყვეტს მოძრაობას (სიარული, რბენა, ხტომა) მასწავლებლის
ნიშანზე;
·
მითითების თანახმად მოძრაობს (მიდის, მირბის, ხტის)
სხვადასხვა მიმართულებით: მარტო, სხვებთან ერთად და სიჩქარის ცვლით;
·
მოძრაობს სხვადასხვა ტრაექტორიით (სწორ ხაზზე, წრიულად,
ზიგზაგისებურად);
·
ერთი ან ორი ხელით ტყორცნის მიზანში სხვადასხვა ზომის
ბურთებს;
·
ერთი ან ორი ხელით იჭერს მიწოდებულ სხვადასხვა ზომის
ბურთებს;
·
იცავს წონასწორობას ხტომის დროს;
·
ცალ ფეხზე მდგომი იცავს წონასწორობას რაიმე საყრდენის ან
აღჭურვილობის გარეშე;
·
ასრულებს რიტმულ მოძრაობებს მუსიკის თანხლებით.
მიმართულება:
აქტიური მონაწილეობა
სპ.I.3. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის
მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ რეგულარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
·
მონაწილეობს
პროგრამით გათვალისწინებულ ყველა სახის ფიზიკურ აქტივობაში (ტანვარჯიში,
მძლეოსნობა, ცეკვა, მოძრავი
თამაშები და შეჯიბრებები);
·
ასრულებს მასწავლებლის ინსტრუქციებს,
ყურადღებით ეკიდება და ითვისებს ახალ მოძრაობებს.
სპ.I.4. ფიზიკურ აქტივობებში
მონაწილეობის საფუძველზე მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს ისეთი სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი
უნარ-ჩვევები, როგორებიცაა:
მიზნის დასახვა,
ადამიანებთან ურთიერთობა, სხვისი
ინტერესების გათვალისწინება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
·
იცავს თამაშის წესებს;
·
აცნობიერებს და იცავს გუნდური თამაშის წესებს;
·
არის თავაზიანი და ცდილობს გაითვალისწინოს
სხვისი ინტერესები;
·
ცდილობს გაუფრთხილდეს
სხვა მოთამაშეებსა
და სპორტულ ინვენტარს;
·
ამჟღავნებს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას განსაკუთრებული
საჭიროების მქონე თანატოლებისადმი.
Комментариев нет:
Отправить комментарий